اهمیت استراتژی برند تجاری خوب را هرگز نباید دست کم گرفت. فقط به فکر تمام آن کالاهایی باشید که به جای نام واقعی مانند Kleenex ، Google ، Thermos و Jacuzzi ، با برند تجاری صدا می کنیم.
این هدف نهایی استراتژی های برندینگ است – ورود به زندگی خصوصی افراد ، پیشه گرفتن از تبلیغات و تفکری که افراد در مورد محصول ، خدمات و پیام برند ، خارج از محدوده استفاده از محصول یا خدمات شما.
هر چند نتیجه گرفتن از یک استراتژی برند تجاری قوی یک شبه اتفاق نمی افتد. این تلاشی است مشترک از تیم بازاریابی ، طراحی ، فروش و همچنین حضور رسانه ای ، تیم پشتیبانی مشتری ، نوع محصولات و خدمات شما .
در این مقاله ، ما توضیح خواهیم داد که چگونه شروع به ایجاد برند تجاری قدرتمند کنید که ارزش ها و اعتقادات شما را منعکس کند و همچنین شما را از رقبای خود متمایز کرده و به شما سهم قابل توجهی از بازار بدهد.
یک لوگوی خوب مسیر طولانی را طی می نماید.
لوگوی شما شناسنامه بصری و ابزاری قدرتمند برای موفقیت است. به همین دلیل مهم است که طراحی آن را به متخصصان بسپارید. برخی از برندها با ایجاد یک هویت بصری به تنهایی سعی در کاهش هزینه خود دارند ، اما این روش اغلب لوگوی ناموزونی و مجهولی را برای آنها به ارمغان می آورد ، نامشخص ، خیلی کوچک ، خیلی پیچیده یا بی کیفیت
یک لوگو عالی بی همتاست – پیام واضحی را به مخاطبان ارسال می کند ، در اندازه های مختلف و رسانه های مختلف به طرز شگفت انگیزی تاثیرگذار و منحصر به فرد است.
برندهای متمرکزدر صنایع غذایی معمولاً از رنگ های اصلی مانند قرمز و زرد استفاده می کنند ، زیرا اشتها را تشویق می کنند و به طور طبیعی در درون محصولات غذایی یافت می شوند. آبی و بنفش کمتر برای برند غذایی استفاده می شود ، اما اغلب آنها رنگ های لوازم آرایشی و بسترهای رسانه های اجتماعی هستند.
وقتی نوبت به اشکال می رسد ، دایره ها و بیضی شکل پیام های احساسی مثبتی ارسال می کنند و می توانند نمایانگر جامعه و اتحاد باشند. مربع ها و مثلث ها تعادل و حرفه ای بودن را نشان می دهند ، در حالی که خطوط عمودی مردانگی و قدرت را نشان می دهند.
هنگامی که بر روی یک لوگو توافق کردید ، آن را به صورت دوره ای تغییر ندهید ، زیرا می خواهید شناخت و آگاهی از برند را ایجاد کنید و نمی خواهید مشتریان خود را سردرگم کنید. حتی اگر آنها برند شما را فراموش کنند ، آنها رنگها و بسته بندی ها را به یاد می آورند.
به منظور جلوگیری از شبیه بودن به سایر برند ها و برجسته نمودن نام تجاری خود این مهم است که بدانید که چگونه می توانید رقابت و پتانسیل خود را با برندتان به دیگران نشان دهید. لوگو باید برند شما را متفاوت کند و اگر می تواند داستان تمایزآن را نیز بیان کند ، این روش برنده ها است.
هنگامی که لوگوی خود را ایجاد کردید ، از آن استفاده کنید هویت برند تجاری خود و داستان برند را ایجاد کنید. این اساساً یک راهنمای سبک برای کارمندان و شرکای شما است. باید پالت رنگ ، قلم ها ، انواع مختلف لوگو، اندازه ها و روش های تدریجی پیاده سازی لوگوی شما روی مواد مختلف را شرح دهد.
پیام برند نباید از مسلسل کلمات رایج تشکیل شده باشد.
هیچ چیز دلسردکننده ای بیش از دیدن برند هایی نیست که خود را پاک، سازگار با محیط زیست و سالم می نامند ، در حالی که برچسب های محصولات آنها کاملاً خلاف این را نشان می دهد. پیام رسانی برند شما باید داستان برند شما باشد و نه روند فعلی در صنعت.
به مشتریان خود نشان دهید که شما در چه جایگاهی ایستاده اید و چه چیزی شما را خاص می کند. اگر ارزان ترین سرویس تحویل غذا نیستید ، اما تمام تحویل هایتان با دوچرخه انجام می شود ، خود را به عنوان مقرون به صرفه ترین راه حل معرفی نکنید بلکه به عنوان دوستدار محیط زیست یا کمترین تولید کننده کربن نشان دهید.
یک راه عالی برای فهمیدن اینکه چه چیزی را به عنوان پیام برند تجاری خود مطرح کنید ، پرسیدن این سوالات است:
- آیا مخاطبان خود را می شناسید؟
- آنچه رقبای شما فاقد آن هستند؟
- برند شما چگونه زندگی مخاطبانتان را به سمت بهترشدن تغییر می دهد؟
- دوست دارید مشتریانتان درهنگام تعامل با برند شما چه احساسی را تجربه کنند؟
شناخت مخاطبان خود سنگ بنای استراتژی عالی برند است. بهترین راه برای آشنایی با افراد دریافت کننده پیام های تجاری برند خود ، استفاده مناسب از Google Analytics است. علاوه بر این ، فعالیت های رسانه های اجتماعی خود را کنترل کنید و بر این اساس پروفایل شخصیت خریدار ایجاد کنید.
شخصیت خریدار باید یک شخصیت سرحال ، با سطح تحصیلات ، شغل ، یک وضعیت خانوادگی خاص (متاهل / مجرد / در یک رابطه از راه دور / با یا بدون بچه و غیره ، و غیره) ، عادات سبک زندگی ، امیدها ، و رویاها
این مهم است که شما زندگی آنها را خارج از زمانی که آنها صرف خرید و استفاده از محصولات و خدمات شما می کنند ، درک کنید. این امر می تواند در فعالیت های تبلیغاتی به نفع شما باشد. به عنوان مثال ، یک آموزشگاه زبان که دوره هایی برای کودکان ارائه می دهد ، تبلیغات خدمات را به کودکان ارائه نمی دهد ، بلکه هدف والدین آنها هستند.
اگر آن آموزشگاه زبان می داند که مخاطبان قابل توجهی دارند که حقوق متوسطی دریافت می کنند ، می توانند با تمرکز بر مزایای طولانی مدت (پرداخت اقساطی شهریه) و اینکه چگونه می تواند درها را برای بچه هایشان باز کند ، از این نوع استراتژی در تبلیغات خود استفاده کنند.
با توسل به احساسات کسی و نشان دادن اینکه چگونه محصول یا خدمات شما می تواند زندگی او را تحت تأثیر مثبت قرار دهد (در این صورت آینده بهتری به فرزندانش بدهید) ، احساسات مثبتی مانند امید را برانگیخته و باعث می شوید مشتری های شما تصویر بزرگتری را در ذهن خود ترسیم کنند.
این همان چیزی است که باید با تمام توان خود در زمینه برند سازی برای آن تلاش کنید. همیشه مراقب احساساتی باشید که سعی در انتقال و فراخوانی آن دارید.
خود را از رقبا متمایز کنید.
یکی دیگر از روش های عالی ایجاد پیام های تجاری با برند تجاری ، تجزیه و تحلیل رقبای خود و دیدن این که آنها برند خود را بر چه اساس بنا می کنند. به عنوان بخشی از تجزیه و تحلیل SWOT ، باید نقاط ضعف و تهدیدات و همچنین بزرگترین امتیازات فروش خود را مشخص کنید.
شما باید با رویکرد آنها آشنا باشید ، اما به فکر کپی یا استفاده از برند تجاری آنها به عنوان عناصر سازنده خود نباشید. آیا چیزی در مورد خدمات شما وجود دارد که کاملاً منحصر به فرد باشد؟
آیا عناصرتشکیل دهنده از نظ منابع اخلاقی تهیه شده اند؟ آیا برند تجاری شما یک تجارت خانوادگی است که از همان دستورالعمل های اصلی نسل های قبلی استفاده می کند؟ شاید شما مخالف این جریان هستید و تصمیم گرفته اید بر روی افرادی که برندهای دیگر آنها را نادیده گرفته اند تمرکز کنید.
ورا وانگ فعالیت مدلینگ خود را از 40 سالگی آغاز کرد ، زمانی که فهمید در مورد لباس عروس برای عروس های “مسن” تقریباً گزینه ای وجود ندارد. او یک بازار دست نخورده را دید و از آن به نفع خود استفاده کرد.
بعضی اوقات می توان برندهایی را در اطراف چیزهایی ایجاد کرد که لزوماً ارتباط زیادی با محصولات نهایی ندارند.
نمونه عالی از برندهای تجاری کوکاکولا و پپسی است. در حالی که هر دوی آنها سودا تولید می کنند ، اما یک برند از اولین رویکرد خانوادگی برخوردار است که گذراندن اوقات با عزیزانتان را به خصوص در زمان کریسمس جشن می گیرد. با این حال برند دیگر روی جوانان ، افراد مشهور و فرهنگ پاپ تمرکز دارد.
روش های برندسازی نمی تواند یکسان باشد ، حتی اگر محصولات بسیار مشابه باشند.هنگامی که فهمیدید چه چیزی شما را در بازار بی نظیر می کند ، از آن در برند تجاری خود استفاده کنید و به آن پایبند باشید.
کپی کردن روش شخص دیگر می تواند برند تجاری شما را لکه دار کند و باعث شود مردم به سمت رقبای شما بروند. فقط به فکر وندی توییتر باشید و اینکه چگونه همه برندهای فست فود به سرعت تصمیم گرفتند به جای کارهایی که انجام می دهند ، روی باند پرش کنند و سعی کنند شوخ طبع و سخیف باشند.
مطمئن شوید که استراتژی برندسازی اساسی شما در تمام تعاملات با مشتریان ، روابط عمومی ، شبکه های اجتماعی ، طراحی محصول و سایر موارد مرتبط با تجارت ، محصولات و خدمات شما گنجانده شده است.
ثابت ماندن مهم است! اگر تصمیم گرفته اید که در تبلیغات خود لحن بی دغدغه و هزاره ای از ارتباط برقرار کنید ، به محض تماس با شما در شبکه های اجتماعی با مشتریان خود مانند آنها در یک مصاحبه شغلی صحبت نکنید.
چگونه می توان به بازاریابی چند کاناله نزدیک شد.
بهترین راه برای افزایش آگاهی از برند شما استفاده از چندین کانال است و دلیل آن چیست. در حالی که کمپین های آگاهی از برند تمرکز خود را بر فروش محصولات و خدمات شما قرار نمی دهند ، اما زمینه را برای این نوع کمپین ها فراهم می کنند.
خود را در موقعیتی قرار دهید که به دنبال خرید کفش ورزشی جدید هستید و دو برند وجود دارد: نام یکی از آنها را هرگز نشنیده اید و با دیگری آشنا هستید ، حتی اگر مطمئن نباشید ،در آن احساس راحتی میکنید، کدام را انتخاب میکنید؟
شما بیشتر تمایل به انتخاب برندی دارید که با آن آشنا هستید و این نتیجه کارزارهای آگاهی از برند است. دیدن بنر تبلیغات ، آگهی های تلویزیونی و پست های شبکه های اجتماعی حس آشنایی مخاطبان شما را به همراه دارد و آنها تمایل بیشتری برای اعتماد به شما دارند.
برای یک کمپین کاملاً تمیز ، شما می خواهید از سایت های مختلف رسانه های اجتماعی و همچنین تبلیغات بنری در سیستم هایی که مخاطبان شما اغلب بازدید می کنند استفاده کنید. کاربران شبکه های اجتماعی هر پلتفرمی با پلتفرم دیگر متفاوت هستند.
اینستاگرام برای جلب مخاطبان جوان بسیار مناسب است و از آنجا که پلت فرمی بصری است ، مهم است که تمام زوایای برند تجاری خود را در قالب یک تصویر یا فیلم منتقل کنید.
از طرف دیگر ، فیس بوک برای دستیابی به مخاطبان بالغ بهتر است. می توانید اطلاعات بیشتری در مورد محصولات یا خدمات خود ارائه دهید و شامل تصاویر جذاب باشد. شما می توانید تصاویر خود را با متن های طولانی همراه کنید ، پیوندهایی ارسال کنید و با مخاطبان خود گفتگوکنید.
برای آن دسته از برندهایی که به شیوه های بیان طولانی تری نیاز دارند ، YouTube بهترین پلتفرم است. به شما این امکان را می دهد که با یک فیلم طولانی تر ، چگونگی ایده گرفتن برای برند تجاری خود ، موقعیت خود را در بازار و اینکه چه کسی از محصولات و خدمات شما بهره مند می شود ، دسته بندی کنید.
LinkedIn برای برندهای SaaS و IT ، که دانش زیادی برای به اشتراک گذاشتن با مخاطبان خود دارند ، عالی است. تبلیغات در LinkedIn به طور قابل توجهی گران تر از سایرپلتفرم های رسانه های اجتماعی است ، بنابراین قبل از شروع رقابت خود مطمئن شوید که در مورد تاثیری که خواهد داشت مطمئن هستید.
دارشان سوماشکار ، که سایت بازی های کلاسیک معروف Solitaired.com را اداره می کند ، به طور منظم برای بهبود برند خود کمپین های هدفمندی بصورت منظمی را طراحی می کند. “کاربرانی را که از طریق پلتفرم های مختلف به سایت ما مراجعه می کنند ، هدف قرار می دهیم ، بنابراین برند ما همیشه در ذهن آنها حضور دارد. ما متوجه می شویم که این کاربران بیشتر اوقات برای انجام بازی های یک نفره به سایت ما بر می گردند و بسیاری از آنها به مصرف کننده برق تبدیل می شوند. “
خارج از محدوده کانال های خود ، سعی کنید با تأثیرگذاران و ذائقه سازان در صنعت خود کار کنید. اینفلوئنسرها در حال حاضر مخاطبان زیادی دارند که به یک صنعت خاص علاقه مند هستند. آنها قدرت زیادی دارند و می توانند به شما کمک کنند تا به مخاطبان زیادی برسید که به احتمال زیاد محصولات شما را خریداری می کنند.
این تأثیرگذارها اگر بخواهند رشد کنند باید محتوای جذاب و خلاقانه بسازند ، بنابراین به راحتی محتوای شگفت انگیزی دریافت خواهید کرد که بهترین قسمت های محصولات و خدمات شما را به نمایش می گذارد.
بازاریابی محتوا در 2021 و پس از آن
اگر اینفلوئنسر مارکتینگ برای شما مناسب نیست ، ما یک ایده عالی داریم: تلاش کنید تا کارمندان خود را به عنوان سفیران تجاری خود معرفی کنید. این همان کاری است که برندهایی مانند Buzzfeed ، Zappos و دیگران انجام می دهند. این یک تلاش طولانی مدت برای مبارزات تبلیغاتی است که بلافاصله نتایج را نشان نمی دهد ، اما می توانید به مرور روی آنها حساب کنید.
این نوع کمپین آگاهی از برند باعث افزایش اعتماد عمومی به برند شما می شود ، زیرا داشتن کارمندانی که از محصولی که تولید می کنید استفاده می کنند نشان می دهد که آنها به کیفیت و ماندگاری آنها اعتقاد دارند.
صحبت پایانی
یک برند قدرتمند می تواند از راه های دیگر به تجارت شما کمک کند ، اما شما باید به طور مداوم و جامع روی آن کار کنید.
مردم عاشق داستان هستند و داستان برند شما باید بارها و بارها گفته شود. با استفاده از آن افراد را دور هم جمع کنید ، آنها را در پشت صحنه بیاورید ، به آنها بگویید چه چیزی باعث برجستگی شما می شود و به چه چیزی اعتقاد دارید.
هرچه بیشتر به اشتراک بگذارید ، افراد بیشتری با شما ارتباط برقرار می کنند. نگران نباشید از صدای برند خود برای صحبت در مورد موارد مهم استفاده کنید و از آن برای ایجاد روابط با تأمین کنندگان ، شرکا و مشتریان استفاده کنید. مطمئناً یک اثر ماندگار خواهید گذاشت.